10 januari 2015

Life I totally love you - Layout med stämpel från Heidi Swapp och Pink Paislee Bella Rouge collection

Jag hittade en fin stämpel från Heidi Swapp - Life I totally love you - och det blev utgångspunkten för min layout. Jag använde ett papper från Pink Paislee Bella Rouge som bas och täckte med transparent gesso. Sedan stämplade jag med Heid Swapp-stämpeln och embossade med transparent embossingpulver.  Därefter var det dags att ösa på olika färger med mist och vatten. Så här blev bakgrunden:



Jag stämplade hej-vilt på bakgrunden. Sen skar jag ut några löv i Bella Rouge papper med Cameon och dekorerade med dem och detaljer från Bella Rouge-serien.









Material:
Pink Paislee Bella Rouge - 12x12 paper Diamond
Pink Paislee Bella Rouge - 6x6 paper pad
Pink Paislee Bella Rouge - Ephimera Die-cuts
Pink Paislee Bella Rouge - Chipboard Stickers
Pink Paislee Bella Rouge - Frayed Chiffon Flowers
Project Life Heidi Swapp Exclusives Stamp & Stencil Set - Love You
Kaisercraft Texture Clear Stamps - Script
Mist, embossingpulver, ink, skärfil för Silhouette/Cameo från PrettyCraftyStuff


Inga kommentarer: